Elbow

Wrist Roller Extensions träning

Wrist Roller Extensions Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk armbåge, underarm och händer.

Denna övning är avsedd att stärka musklerna som ansvarar för att sträcka ut handleden. Stödet och kompressionen från Bauerfeind EpiTrain armbågsstöd kan hjälpa till att hantera smärta och svullnad under och efter återhämtning av skadan.


  1. För att slutföra denna övning behöver du ett elastiskt band och en plast- eller träpinne. Linda en liten del av bandet runt pluggen. Trampa på den fria änden av bandet för att säkra det på plats.
  2. Med tappen hållen ut framför kroppen rulla växelvis tappen i varje hand. Varje rullning av pluggen ökar spänningen i bandet och motståndet som appliceras på dina rörelser.
  3. När du har slutfört upprepningarna, rulla ut bandet igen.
  4. Utför 15 repetitioner uppåt och 15 nedåt. Upprepa som din förmåga tillåter.

      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      Scissor Kick Workout
      Bodyweight Squat Variation Workout

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.