knee

Gå ner och sedan tillbaka träning

Step Down Then Back Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk musklerna som rör sig och stödjer höften och knäet.

Bauerfeind GenuTrain knästöd kan hjälpa din rehabprestanda genom att ge medicinsk kompression och stabilitet.


  1. Börja stå på ett träningssteg eller en låda som är cirka 6 tum lång.
  2. Flytta din vikt på foten för att träna. Kliv fram och tryck ner den fria foten, men överför inte vikt. Knäet på benet som du står på böjer sig när du kliver fram.
  3. Kliv upp och sedan tillbaka, rör ner bakom dig på den fria foten. Knäet på benet som du står på rätas ut när du kliver upp och böjer sig igen när du rör ner dig bakom dig.
  4. Ett steg framåt och bakåt räknas som en enda upprepning. Utför alla rörelser på ett kontrollerat sätt. Slappna av och upprepa när din förmåga tillåter.

      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      90 Degree Jump Turns (Stable) Workout
      Banded Side Shuffle Workout

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.