Workout

Stabilitetsboll Armhävningar

Stability Ball Push Ups Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk musklerna som ansvarar för att röra och stödja axeln och armarna.

Detta är en variant av den klassiska push-up-övningen, utförd på ett instabilt underlag, vilket ökar utmaningen. Smärta kan göra träningen till en utmaning. Stödet och kompressionen som tillhandahålls av OmoTrain Shoulder Brace från Bauerfeind kan hjälpa till att lindra axelsmärtor och förbättra träningsprestanda.


  1. Börja denna övning i armhävningsposition, med båda händerna stödda ovanpå stabilitetsbollen.
  2. Från den beskrivna positionen, sänk och höj bröstet till och från bollen genom att böja och sträcka ut armbågarna.
  3. Medan du utför denna övning bibehåll en rak linje från anklarna, knäna, höfterna och axlarna.
  4. Utför både de uppåtgående och nedåtgående rörelserna på ett kontrollerat sätt.
  5. Upprepa som lämpligt för din förmåga.

      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      Serial Sitting Workout
      Bodyweight Squats Workout

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.