Workout

Stabilitesträning med plankan och boll

Stability Ball Planks Workout
Stärk kärnmusklerna som stödjer ryggen.

Detta är en variant av standardövningen för att förstärka bålmuskulaturen som innehåller en stabilitetsboll för att öka träningsutmaningen.

Ryggsmärtor är ett vanligt besvär med många ursprung. LumboTrain Back Brace och LumboTrain Lady Back Brace från Bauerfeind hjälper till att stödja ländryggen och kontrollera de påfrestningar som kan orsaka smärta.


  1. Börja denna övning på knä framför en stabilitetsboll.
  2. Placera båda underarmarna på bollen och sträck sedan ut höfterna och knäna.
  3. Om den är korrekt placerad kan en rak linje dras genom anklarna, knäna, höfterna och axlarna.
  4. Håll positionen i 10-15 sekunder, eller som din förmåga tillåter.
  5. Slappna av och upprepa enligt instruktionerna.

Läs nästa

Jumping Jacks Variation: Strengthens the Glutes, Quadriceps and Hip Flexors
Bridge with Leg Extension Workout: Strengthens the Glutes and Quadriceps

Kundservice

Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

Fraktinformation

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

Säker betalning

"PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.