knee

Split squats träning

Split Squats Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk fotled, höft och knä.

Denna övning är avsedd att stärka musklerna som rör sig och stödjer höften och knäet. När det introduceras tidigt och bärs konsekvent, ger Bauerfeinds GenuTrain knästöd fördelaktig kompression och stöd som hjälper till att kontrollera smärta och hantera påfrestningar som kan förvärra en skada.


  1. För att utföra denna övning behöver du ett steg, trappa eller liknande förhöjd yta.
  2. Börja med fötterna spridda höftbrett isär. Nå tillbaka med foten av benet som inte tränas och placera den på steget. Från denna position kommer det ledande benet att bära större delen av din vikt.
  3. Från den beskrivna positionen, sätt dig på huk genom att böja dig i höften och knäet. Pausa en kort stund i botten av rörelsen innan du sakta återgår till startpositionen. Utför både uppåt- och nedåtgående rörelser på ett kontrollerat sätt. Slappna av och upprepa när din förmåga tillåter.


      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      Bodyweight Squat Variation Workout
      Plank Taps Workout: Strengthens the Arms and Core

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.