Workout

Sidoplankan

Side Plank Variations Workout

Våra träningsvideor är sammansatta av specialister för att hjälpa dig att bli aktiv och hålla dig skadefri.


Sidoplankens frontspark är en sammansatt övning som riktar sig mot kärnan, låren och sätesmusklerna. Att göra den här övningen kan hjälpa dig att bygga kärnstyrka, förbättra din stabilitet och kan också hjälpa dig att stärka och tona dina lår och glutes. Bauerfeinds sportarmband ger stöd och kompression för bättre prestanda under träningspass.

  1. Börja i ett sidoplankläge, med det nedre knäet böjt och på mattan och med ditt övre ben utsträckt.
  2. Lyft ditt övre ben i höfthöjd och sparka det långsamt framåt, utan att flytta överkroppen.
  3. Ta tillbaka benet och upprepa.
  4. Håll denna position. Upprepa på din motsatta sida.

Primära muskler: glutes, ytterlår och kärna
Sekundära muskler: Nedre rygg, Quads & Hamstrings

Om OS-guldmedaljören Thomas Roehler:

Thomas Roehler är en professionell friidrottare som tävlar i spjutkast. Han är en olympisk guldmedaljör 2016 med ett personbästa på 93,90 m. Med en passion för fitness visar Thomas oss några av sina favoritövningar för att börja året med hälsosamma vanor och nå dina mål oavsett om du precis har börjat eller har tränat länge.

Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för vård eller sjukgymnastik.

Läs nästa

Knee Highs Workout
Lunge With Twist Workout: Strengthen Legs and Core

Kundservice

Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

Fraktinformation

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

Säker betalning

"PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.