knee support

Kettle Bell Squats

Kettle Bell Squats

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk musklerna som rör sig och stödjer höften och knäet.

Att bära Bauerfeinds GenuTrain knästöd under denna övning ger stabilitet och lindring från smärta och svullnad.

  1. Börja stå helt upprätt på fötterna spridda axelbrett isär.
  2. Placera en vattenkokare med en vikt som passar din förmåga vid dina fötter. Håll fötterna platt på golvet, sätt dig på huk genom att böja dig i höfter och knän.
  3. Ta tag i vattenkokarens handtag med båda händerna och med raka armbågar och återgå till stående position.
  4. Undvik att sjunka och luta dig för att skydda ryggen mot skador. Håll dina knän placerade direkt ovanför dina fötter och hälarna planterade på marken.
  5. Upprepa de uppåtgående och nedåtgående rörelserna på ett stadigt, kontrollerat sätt.
  6. Slappna av och upprepa när din förmåga tillåter.

Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

Läs nästa

Burpee with Push-Up: Strengthens the Chest, Shoulders, Legs and Core
Spider Mountain Climbers: Strengthens the Core, Shoulders and Obliques

Kundservice

Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

Fraktinformation

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

Säker betalning

"PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.