Workout

Clock Lunges träning

Clock Lunges Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk knä, fotled och höft.

De unika egenskaperna hos GenuTrain P3 knästöd kan hjälpa till att korrigera problem som kan orsaka knäsmärta och funktionshinder.


  1. Börja stå upprätt på fötter spridda höftbrett isär. Utför denna övning genom att slutföra alla repetitioner på ett ben innan du byter till det motsatta benet.
  2. Börja med vänster ben. Steg fram till klockan 10 och steg sedan tillbaka till startpositionen. Omväxlande stega till klockan 9 och tillbaka, sedan klockan 8 och tillbaka.
  3. För rätt låt, följ samma mönster och steg till positionerna klockan 2, 3 och 4.
  4. Under hela utförandet av denna övning, håll foten på det icke-rörliga benet riktat framåt. Utför alla rörelser på ett långsamt, kontrollerat sätt. Slappna av och upprepa när din förmåga tillåter.


Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

Läs nästa

Plank Taps Workout: Strengthens the Arms and Core
90 Degree Jump Turns (Stable) Workout

Kundservice

Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

Fraktinformation

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

Säker betalning

"PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.