Elbow

Catch & Release Wrist Throws Workout

Catch & Release Wrist Throws Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk musklerna i handen, handleden och underarmen.

Denna övning är avsedd att stärka musklerna i handen, handleden och underarmen. Att hantera svullnad och smärta är ett viktigt första steg i återhämtningen från denna skada. Stödet och kompressionen som tillhandahålls av EpiTrain armbågsstöd från Bauerfeind kan hjälpa.


  1. För denna övning behöver du en kommersiellt tillgänglig sandvikt. Om du inte redan har en, kan du skapa ditt eget hem med en förslutningsbar plastpåse fylld med en lämplig vikt av sand, torkade bönor eller ris.
  2. Börja övningen i stående position och böj dig sedan framåt i midjan.
  3. Skydda din rygg genom att stödja vikten av din överkropp med armen som inte tränas.
  4. Från denna position släpper du helt enkelt påsen från din hand och tar snabbt tag i den innan den faller till marken.
  5. Slappna av och upprepa enligt instruktioner från din fysioterapeut eller tränare.

      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      Step Ups Plus Workout
      Plank Rows Workout

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.