Workout

Burpee med push-up: stärker bröstet, axlarna, benen och bålen

Burpee with Push-Up: Strengthens the Chest, Shoulders, Legs and Core

Våra träningsvideor är sammansatta av specialister för att hjälpa dig att bli aktiv och hålla dig skadefri.

 


Du behöver ingen utrustning för att göra burpees. Allt du behöver är din egen kroppsvikt och tillräckligt med utrymme för att göra flytten. Så även om du är i en liten lägenhet, hotellrum eller ett litet kontor, kan du fortfarande få blodet att pumpa genom att göra burpees.

"Burpee med armhävning" är en helkroppsövning som stärker musklerna i dina ben, höfter, rumpa, mage, armar, bröst och axlar. Bauerfeinds sportarmband ger stöd och kompression för bättre prestanda under träningspass.

  1. Stå med fötterna axelbrett isär.
  2. Sätt dig på huk så djupt du kan och placera händerna på golvet. Luta dig tillbaka till en planka/push-up-position.
  3. Gör en armhävning.
  4. Ta tillbaka benen till ett knäböj och hoppa upp, släng händerna ovanför huvudet.
  5. Landa och upprepa.

Primära muskler: Bröst och axlar
Sekundära muskler:
Glutes, Quads och Core

 

Om OS-guldmedaljören Thomas Roehler:

Thomas Roehler är en professionell friidrottare som tävlar i spjutkast. Han är en olympisk guldmedaljör 2016 med ett personbästa på 93,90 m. Med passion för fitness visar Thomas oss några av sina favoritövningar för att börja året med hälsosamma vanor och nå dina mål oavsett om du precis har börjat eller har tränat länge.

 

 

Läs nästa

Step Up To A Lunge
Kettle Bell Squats

Kundservice

Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

Fraktinformation

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

Säker betalning

"PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.