ankle

90 graders hoppsväng (stabil) träning

90 Degree Jump Turns (Stable) Workout

Sjukgymnastikvideor satt ihop av riktiga ortopediska specialister för att hjälpa dig att återhämta dig och hålla dig skadefri.


Stärk dina knän och anklar.

Denna övning är avsedd att träna utövaren att inta en korrekt kroppsställning vid landning efter en kort flygfas. När ligamenten som stöder fotleden äventyras av skada, kan Bauerfeind MalleoTrain fotledsstöd förbättra stabiliteten för att minska smärta och förbättra funktionen.


  1. Börja stå på fötter spridda höft till axelbrett isär. Med höfter och knän lätt böjda, hoppa upp från båda fötterna samtidigt som du vänder hela kroppen 90 grader åt sidan.
  2. Vid landning se till att dina knän förblir bakom tårna, att de är direkt ovanför anklarna, att skinkorna är tillbaka, ditt huvud är uppåt och dina skulderblad är sammandragna.
  3. Pausa kort i det beskrivna läget innan du återigen hoppar och vänder dig.
  4. Utför hopprörelser till både höger och vänster. Slappna av och upprepa när din förmåga tillåter.

      Denna information tillhandahålls i allmänna informationssyften och bör inte användas som ersättning för medicinsk rådgivning, utvärdering eller vård från en kvalificerad och licensierad vårdgivare. Informationen här är inte att betrakta som en plan för sjukgymnastik.

      Läs nästa

      Clock Lunges Workout
      Step Down Then Back Workout

      Kundservice

      Frågor om produkter, storlek etc? Få svar genom att chatta med våra experter.

      Fraktinformation

      Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr!

      Säker betalning

      "PCI-kompatibel" vilket innebär det att vi har implementerat säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda känslig kreditkortsdata och persondata.